Benchmarking

Løbende benchmarking bør være en del af enhver teleaftale og datakommunikationsaftale for at sikre overensstemmelse med markedspriserne. 

Hvorfor?

Telefoni- og datakommunikation er et marked med stor priskonkurrence, hvorfor I løbende bør sikre, at gevinsterne høstes ved faldende priser og øget kvalitet i markedet. Benchmarking bør af den årsag løbende bruges til at optimere omkostninger og kvalitet, som en del af jeres interne Contract Management proces. Benchmark af telefoni- og datakommunikationsaftaler er også relevant at foretage for at stå stærkere i jeres sourcingstrategi, kontraktforhandling eller eventuelt ved introduktion af nye produkter i kontrakten.

Hvordan?

Vi kan via markedsafdækning og benchmarking af jeres nuværende telefoni- og datakommunikationsaftaler sikre jer, at I fremadrettet opnår den højeste kvalitet, bedre kontraktvilkår til de bedste priser i markedet.
Der bør løbende foretages prisjusteringer på jeres telefoni- og datakommunikationsaftale for at sikre, at I opnår en konkurrencemæssige pris. Løbende benchmarking bør derfor være en del af enhver telefoni- og datakommunikationsaftale for at sikre overensstemmelse med markedsvilkår og priser.

Derfor

Salamon&Company foretager hvert eneste år en lang række benchmarkanalyser, og er landets førende inden for telefoni- og datakommunikationsaftaler. Igennem disse analyser har vi belyst store økonomiske potentialer – ofte tocifret procent besparelser af kontraktens priser. Besparelser vi finder på baggrund af enten manglende konkurrenceudsættelse af aftaler eller manglende anvendelse af kontrakternes håndtag. Vi udarbejder ikke kun benchmarkanalysen, men i lige så høj grad med at sætte de rette processer og roller op til at I også fremadrettet får det fulde ud af jeres kontrakter.

Kontaktperson for Benchmarking

Søren W. Schou Salamon&Company

Søren W. Schou

Email: soren@salamon.dk

Telefon: +4520924824