Benchmarking

Løbende benchmarking bør være en del af enhver teleaftale og datakommunikationsaftale for at sikre overensstemmelse med markedspriserne

Hvorfor er løbende benchmarking vigtigt?  

Tele- og datakommunikation er et marked, der er præget af en intens teknologiudvikling med konstant introduktion af nye og optimerede tjenester og deraf stor priskonkurrence til følge. Derfor bør I løbende sikre jer gevinsterne af faldende priser, ny funktionalitet og øget kvalitet.   

En benchmark-analyse af jeres nuværende kontrakt og det konkrete forbrug bør af den årsag løbende bruges til at optimere omkostninger og kvalitet, som en aktiv del af jeres interne Contract Management proces. Benchmark af tele- og datakommunikationsaftaler er også relevant at foretage for at stå stærkere i jeres sourcingstrategi, kontraktforhandling eller eventuelt ved introduktion af nye tjenester i kontraktens løbetid. 

Hvordan kan vi hjælpe med benchmarking? 

Vi kan via markedsafdækning, kortlægning og benchmarking af jeres nuværende tele- og datakommunikationsaftale sikre jer, at I fremadrettet opnår den højeste kvalitet, og de bedste priser og kontraktvilkår i markedet. 

Vi anbefaler derfor, at I som udgangspunkt hvert andet år får foretaget produkt- og prisjusteringer på jeres tele- og datakommunikationsaftale for derigennem at sikre jer, at I har markedets mest konkurrencedygtige priser på tjenester, der passer til jeres konkrete behov.  

 
Hvorfor vælge Salamon&Company?  

Salamon&Company er landets førende og største rådgiver indenfor tele- og datakommunikationsaftaler. Salamon&Company udarbejder hvert eneste år en lang række benchmarkanalyser for danske og Nordiske virksomheder/organisationer. Igennem disse analyser har vi identificeret store forbedringspotentialer – ofte tocifret procent besparelser af kontraktens årlige omsætning. Besparelser, vi finder på baggrund af enten manglende konkurrenceudsættelse af aftaler eller manglende anvendelse af kontrakternes håndtag. Vi udarbejder ikke kun benchmarkanalysen, men assistere også vores kunder med enten en genforhandling af den eksisterende kontrakt eller assistere med en konkurrenceudsættelse af det samlede engagement.  

Kontaktperson for Benchmarking

Søren W. Schou

Email: soren@salamon.dk

Telefon: +45 20924824