Kaldeanlæg

Salamon&Company hjælper når der skal udarbejdes strategi for eller anskaffes løsninger til assistance- og nødkald, demenssikring og personalesikring (Kaldeanlæg).

Kaldeanlæg – mulighed for én samlet løsning

Mange kommuner har i dag flere forskellige leverandører og løsninger til hhv. assistance- og nødkald, demenssikring og personalesikring. Det indebærer, at man anvender forskellige løsninger med meget varierende anvendelsesmuligheder til både borgere og personale. Det skaber desuden større kompleksitet og manglende overblik i forbindelse med de løbende service- og driftsopgaver.

Markedsudviklingen af området for de pågældende løsninger giver i dag rigtig gode muligheder for at efterspørge én fælles løsning, hvor f.eks.

  • plejecentre med kaldeanlæg og demenssikring,

  • hjemmeplejen med nødkaldsudstyr i borgerens eget hjem,

  • personalesikring til bosteder og institutioner i socialpsykiatrien,

  • overfaldsalarmer til borgerservice/jobcenteret

alle tilkobles én fælles central platform, enten placeret i kommunens driftscenter eller i skyen (cloudbaseret). En fælles central løsning kan således etableres med henblik på at drifte alle kommunens lokationer eller en række udvalgte lokationer. Efterfølgende kan løsningen udbygges og eventuelt udvides med nye lokationer, der har behov for en nødkaldsløsning.

 

Intelligente sensorer og kunstig intelligens (AI)  

Vi ser hos Salamon&Company at markedet for sensorløsninger baseret på kunstig intelligens pibler frem. Desværre rammer man tit ind i lovgivningsmæssige udfordringer i forhold til overvågning af borgere. Salamon&Company forventer, at intelligente sensorløsninger helt klart har en fremtid indenfor området, og overvåger derfor markedet løbende for produkter, som kunne lette dagligdagen for personale og plejekrævende borgere. 

Vi er specialister i forhold til løsninger til assistance- og nødkald, demenssikring og personalesikring.  

Salamon&Company har i de seneste år rådgivet en række kommuner med at udbyde og anskaffe fælles løsninger til kaldeanlæg, demenssikring, nødkald og personalesikring med både store kvalitetsmæssige forbedringer og økonomiske gevinster. Af kvalitetsmæssige forbedringer kan f.eks. nævne bedre funktionalitet, højere mobilitet og mere driftssikre løsninger. Herudover opnås de kvalitetsmæssige forbedringer også indenfor erfaringsudveksling, anvendelse af samme udstyr, opfølgning gennem logning af nødkald, fokus på datasikkerhed og rettighedsstyring, men også via samling af kompetencer i fælles supportfunktioner. Der indgås ligeledes en fleksibel og kundetilpasset serviceaftale, der passer præcis til kundens konkrete behov på hver af de tilsluttede lokationer.

Kontaktperson for Kaldeanlæg

Thomas Dall-Arnesen

Email: thomas@salamon.dk

Telefon: +45 29916829

Kontaktperson for Kaldeanlæg

Søren W. Schou

Email: soren@salamon.dk

Telefon: +45 20924824

Udvalgte referencer indenfor Sundheds-IT

Region Hovedstaden

Region Sjælland

Københavns Kommune

MedCom

Region Hovedstaden Region Sjælland Københavns Kommune MedCom