Udbud og IT-anskaffelse

Vi har stor erfaring med udarbejdelse af udbudsmateriale samt gennemførsel af udbud for private og offentlige virksomheder

Vælg den rigtige strategi, når I skal anskaffe

Virksomheder kan ikke komme uden om at skulle anskaffe varer og tjenesteydelse. For både store og for såvel små anskaffelser er vigtigt, at man som virksomhed tager stilling til, hvilken strategi man vil benytte.  

For både store og små virksomheder, er den rigtige strategi afgørende. Jo større din virksomhed er, desto vigtigere er valg af strategi, proces og retningslinjer for anskaffelser. De fleste virksomheder mister overblikket i processen, og de besparelser som er på området. 

Offentlige udbud 

Hvis I er en offentlig myndighed, så er I også underlagt udbudsloven. Det er derfor vigtigt, at I sikrer jer, at udbudet er tilrettelagt, så I opnår mest mulig forretningsmæssig værdi, både økonomisk og indholdsmæssigt.


IT-anskaffelser til private virksomheder 

Private virksomheder skal tillige sikre tilrettelæggelse af deres it-anskaffelser, og der vil være en stor forretningsmæssig gevinst at hente, hvis indsatsen optimeres. 

Det kræver en bl.a. en intern behovsafdækning, markedsafdækning og dialog med leverandører, som kan understøtte jeres virksomheds behov.

Hvordan kan vi hjælpe med udbud og it-anskaffelser?

Vi gennemgår jeres nuværende aftale, modtager input fra jer – herunder både fra indkøb, forretningen og it. Herefter fastlægges den rigtige strategi og proces i samarbejde med jer, 
som netop passer til jeres virksomhed. Vi finder potentialet, som tilgodeser jeres virksomhed fremtidigt.  

Det er vigtigt, at I som virksomhed regelmæssigt genbesøger dine aftaler - hyppigheden af dette afhænger naturligvis af området. Typisk gennemgås en aftale årligt. Her kan mindre optimeringer, og aftaler udbydes, og konkurrenceudsættes hvert 2. til 7. år. Hyppigheden for konkurrenceudsættelse afhænger i høj grad af udvikling på det pågældende område, omkostningerne ved skift af leverandør, besparelsespotentialet samt evt. offentlig regulering - herunder EU-udbudsreglerne.  

Vi kan assistere til både udarbejdelse af udbudsstrategien, håndteringen af hele indkøbsprocessen eller springer ind dér, hvor I som kunde har størst behov. Vi sørger for at aftalen er operationel, så implementerings- og driftsorganisationen får det bedste værktøj. 

 

Hvorfor vælge Salamon&Company til udbud og it-anskaffelser?

Salamon&Company har stort kendskab til markedet, og vi har stor erfaring med udarbejdelse af udbudsmateriale og gennemførsel af udbud for både private og offentlige virksomheder. 
Vi har blandt andet rådgivet nogle af de største aftaler på markedet indenfor telefoni, kontaktcentre, datakommunikation og hardwareindkøb.

Kontaktperson for Anskaffelse

Thomas Dall-Arnesen

Email:  thomas@salamon.dk

Telefon: +45 29916829

Udvalgte referencer indenfor Anskaffelser

SKI

Lindab A/S

HOFOR A/S

Region Sjælland

Københavns Kommune

Milestone

Stark Group

SKI Lindab A/S HOFOR A/S Region Sjælland Københavns Kommune Milestone Stark Group