Life Cycle Contract Management

Få styr på jeres kontraktoverblik

Hvordan kan I med IT-Contract Management udnytte jeres kontrakter - også efter indgåelsen?  

Life Cycle Contract Management er, hvor virksomheden drager nytte af de pågældende kontrakter, fra kontraktindgåelse, udførelse og terminering. Heraf kommer betegnelsen Life Cycle Contract Management, da virksomheden skal have styr på hele kontraktens livscyklus til optimering af virksomhedens processer og planlægning i relation til kontrakter.  

IT-Contract Management er en kompleks og selvstændig disciplin, som kan gøre en enorm forskel, for at jeres potentiale i kontrakterne udnyttes. Contract Management er en holdsport og en tværfaglig disciplin, hvorfor der bør opsættes en række interne processer og roller i organisationen. Ved at have en systematisk og professionel tilgang til jeres kontraktstyring, sikrer i overholdelse af budgetter, minimering af risici samt et bedre sammenspil og understøttelse af jeres forretningsmæssige behov. 

Hvordan skal jeres virksomhed implementere IT-Contract Management?  

IT-Contract Management skal tænkes ind både strategisk, taktisk og operationelt i jeres organisation. Det skal være ledelsesmæssigt forankret ud fra et sæt fælles regler og politikker. Hvorefter der skal etableres de rette processer for den operationelle styring og løbende systematiske monitorering af jeres kontraktportefølje. 

Hvorfor vælge Salamon&Company?  

Vi kan hjælpe med at etablere IT-Contract Management i jeres organisation, eller vi kan varetage IT-Contract Management-funktionen for jer – både i relation til tekniske, kommercielle og juridiske forhold. Vi har et konkret rammesæt i relation til implementering af IT-Contract Management, det skal dog altid tilpasses til netop jeres forretning og niveau af modenhed. Vi er et specialisthus, der altid vil have fokus på netop jeres organisation og sikre at vores løsninger bliver skræddersyet til jeres behov. Herudover er det altid vores fornemmeste opgave, at vores viden bliver overdraget, så den bliver forankret og lever videre i organisationen. Vi assisterer både private og offentlige kunder med at sikre det nødvendige overblik over deres kontraktportefølje. 

Kontaktperson for Anskaffelse

Thomas Dall-Arnesen

Email:  thomas@salamon.dk

Telefon: +45 29916829

Vi hjælper jer med at identificere risici og gevinster i jeres kontraktportefølje:

  • Overblik

    Skabe det nødvendige overblik over jeres kontraktportefølje via bl.a. simple processer, rolleansvar og evt. systemunderstøttelse.

  • Opsætning

    Opsætning af Contract Management på strategisk, taktisk og operationelt niveau.

  • Identificering

    Identifikation, registrering samt varetagelse af jeres nuværende kontraktportefølje i en kortere eller længere periode.

  • Opfølgning

    Løbende monitorering og opfølgning af den enkelte leverandørrelation

  • Optimering

    Optimering af kontraktporteføljen – minimering af risici.

  • Forhandling

    Genforhandling af eksisterende aftaler eller forhandling af nye aftaler