Hvorfor er AI rigtig interessant i forhold til Chatbots 

Kundeoplevelse (CX) er konstant under udvikling, og AI spiller en stadig større rolle i denne kontekst. 

En af de mest spændende nye AI-funktioner er AI Chatbot, også kendt som Smart Chatbot, som gør brug af ChatGPT sprogmodel via et af de over 1.000 plugins og anvendelse af kundens egne data. 

Mens traditionelle chatbots er effektive til at håndtere gentagne forespørgsler og give hurtige svar, muliggør ChatGPT's avancerede sprogforståelse mere nuancerede og kontekstbevidste interaktioner. 

De traditionelle chatbots bygger ofte på regelsystemer, hvor virksomheden definerer et sæt af forudbestemte regler og svar. Selvom denne tilgang kan være effektiv til simple opgaver, falder den igennem ved mere komplekse dialoger som ofte forekommer i en kundedialog. 

I modsætning til dette er ChatGPT bedre rustet til at tackle sådanne udfordringer, da den via AI kan afkode brugerens intention og levere et mere relevant svar baseret på samtalekonteksten. 

Ønsker du at vide mere om hvorledes AI vil kunne understøtte kunderejsen kan du kontakte partner og konsulent Jesper Haumann på mail jesper@salamon.dk eller mobil 2612 2155. 

 

#AI #Kontaktcenter #Kunderejsen #Automatisering #Selvbetjening 

Jesper Haumann

Jesper Haumann er en meget erfaren konsulent, der har arbejdet med rådgivning om kommunikationsløsninger i mere end 20 år hos konsulenthusene Devoteam og Netplan.

Han har specialiseret sig i kontaktcenterløsninger i forhold til kunderejsen og telefoni på den digitale arbejdsplads.

Kontaktcenterløsninger er under konstant forandring, og Jespers indsigt i markedet samt hans erfaring fra kundeprojekter (både i private og offentlige virksomheder) gør ham til en værdifuld rådgiver for kunderne. Jesper har særlige kompetencer til at identificere kundens forretningsmæssige behov og udfordringer og omsætte dem til operationelle strategier i forhold til løsninger og marked.

https://www.salamon.dk/jesper-haumann
Næste
Næste

Salamon&Company styrker rådgivningen om Global WAN