Avaya har indgivet konkursbegæring og er ved at restrukturere virksomheden og deres produktportefølje

Det kan der muligvis komme noget godt ud af – hvorledes bør man som virksomhed forholde sig til denne situation?

Avaya har indgivet konkursbegæring for at slippe af med de mere end 75 procent af deres gæld, på $3,5 mia. De har søgt om konkursbeskyttelse efter Chapter 11 i den amerikanske konkurskodeks, hvilket betyder at firmaet fortsat vil operere mens der gennemføres en restrukturering af sin gæld og aktiviteter.

Det er anden gang at Avaya indgiver en konkursbegæring. Sidste gang var i 2017.

 

Avaya forsikrer kunder og partnere om fortsat service og støtte under omstrukturering

Ifølge Avaya vil kunder og partnere ikke blive påvirket af denne proces, og de vil fortsat modtage den samme service og support som før. Avaya hævder også, at det har sikret ny finansiering og planlægger at omstrukturere sin balance, hvilket kan hjælpe med at sikre virksomhedens overlevelse og fortsatte operationer. 

Men som kunde kan det stadig være en god idé at være opmærksom på situationen og følge med i eventuelle opdateringer fra Avaya, især hvis man er i gang med at investere i nye produkter eller tjenester fra firmaet. Avaya udtaler selv at processen, vil tage mellem 60-90 dage.

 

RingCentral Support vil fortsætte deres samarbejde med Avaya

RingCentral Support er en kundesupport- og serviceafdeling tilknyttet RingCentral, en amerikansk virksomhed der leverer cloud-baserede kommunikations- og samarbejdsløsninger til virksomheder. RingCentral og Avaya har et samarbejde omkring deres fælles produkt Avaya Cloud Office, hvor RingCentral står for den cloud-baserede kommunikationsplatform.

 

Men hvilken indflydelse har det på jer som anvender Avaya telefoni- og kontaktcenterløsninger?

På længere sigt kan man forbedre sig på at forberede sig på, at disse systemer vil blive flyttet til skyen eller migreret til andre platforme.
For virksomheder, der bliver påvirket af dette, vil det være en god ide at begynde at overveje alternativer og scenarier for at understøtte deres kunderejse og medarbejder-telefoni.

Nogle af de overvejelser, som I bør tage højde for, inkluderer cloudbaseret kontaktcenter, mobiltelefoni, on-line møder og Voice-enabling af eventuelle Microsoft licenser for at etablere Teams Phone.

 

Vil I gerne være forbedret?

Hos Salamon&Company kan vi rådgive jeres virksomhed i at navigere under denne forandring og assistere med markedsdialog, behovsafdækning, dialog med forretningen, evaluering af tilbud og kontraktforhandling.

Kontakt Partner og konsulent Jesper Haumann.

Jesper Haumann

Partner og konsulent

Kontakt:
Mail
jesper@salamon.dk
Telefon +45 26122155

Jesper Haumann

Jesper Haumann er en meget erfaren konsulent, der har arbejdet med rådgivning om kommunikationsløsninger i mere end 20 år hos konsulenthusene Devoteam og Netplan.

Han har specialiseret sig i kontaktcenterløsninger i forhold til kunderejsen og telefoni på den digitale arbejdsplads.

Kontaktcenterløsninger er under konstant forandring, og Jespers indsigt i markedet samt hans erfaring fra kundeprojekter (både i private og offentlige virksomheder) gør ham til en værdifuld rådgiver for kunderne. Jesper har særlige kompetencer til at identificere kundens forretningsmæssige behov og udfordringer og omsætte dem til operationelle strategier i forhold til løsninger og marked.

https://www.salamon.dk/jesper-haumann
Forrige
Forrige

Anskaffelse af IT-løsninger

Næste
Næste

Cloudbaseret kontaktcenter