Microsoft introducerer kontaktcenter

Reelt annoncerede Microsoft allerede tilbage i november 2021, at de nu understøtter kontaktcenterfunktionalitet – dog i første omgang til kunder der anvender Dynamics 365 Customer Service.

Microsoft introducerer kontaktcenter

Hidtil har Microsofts strategi ift. kontaktcentre været baseret på integration til 3. parts applikationer, hvor stort set alle de ledende producenter allerede er certificeret som Microsoft Teams solutions for contact centers eller er i proces for at blive det.

What’s new? Øh vist blot det som Salamon&Company har sagt i lang tid – at Contact center på sigt blot vil være et add on til CRM – hvis ikke en helt integreret del af CRM-applikationer.

Tænk hvilken integrationsopgave man som virksomhed slipper for og tænk hvilken kundeoplevelse man vil kunne tilbyde kunder på tværs af alle kanaler baseret på viden om kunden i CRM.

Læg der til at Microsoft er blandt de markedsledende ift. Natural language processing (NLP) som er motoren bag en stor del af den AI-funktionalitet som vi ser indarbejdet i kontaktcenter-applikationer.

Tænk videre - hvad nu hvis Microsoft nu frigiver deres kontaktcenterfunktionalitet til deres Teams kunder - ikke ulig det som Zoom har gjort ifm. lancering af Zoom Contact Centeret godt nok til at starte med alene til kunder i US. Kontakt partner og konsulent Jesper Haumann for et uforpligtende møde eller en inspirationsseance, hvis du står for at skulle anskaffe nyt kontaktcenter.

Jesper Haumann

Partner og konsulent

Mail jesper@salamon.dk
Telefon +45 26122155

Jesper Haumann

Jesper Haumann er en meget erfaren konsulent, der har arbejdet med rådgivning om kommunikationsløsninger i mere end 20 år hos konsulenthusene Devoteam og Netplan.

Han har specialiseret sig i kontaktcenterløsninger i forhold til kunderejsen og telefoni på den digitale arbejdsplads.

Kontaktcenterløsninger er under konstant forandring, og Jespers indsigt i markedet samt hans erfaring fra kundeprojekter (både i private og offentlige virksomheder) gør ham til en værdifuld rådgiver for kunderne. Jesper har særlige kompetencer til at identificere kundens forretningsmæssige behov og udfordringer og omsætte dem til operationelle strategier i forhold til løsninger og marked.

https://www.salamon.dk/jesper-haumann
Forrige
Forrige

Nye regler for cyber-direktiv NIS2

Næste
Næste

Gartner Magic Quadrant